måndag 29 oktober 2012

Måndag

Det är något speciellt med måndagar. Jag både hatar och älskar dem. Älskar dem för att man är utvilad och allt känns ganska lätt. Hatar dem för att det betyder en ny jobbvecka och att det är långt tills nästa helg.

Klarade av den trots allt och sitter nu hemma och filurar. Kikar efter ny dator. Eftersom det nu i stort sett inte finns någonting som är helt på min dator så kan jag behöva en ny. USB-portarna har inte funkat på flera år, kortläsaren är paj, laddaren glappar och man måste sitta och hålla i den för att datorn ska ladda lite, skärmen håller på att falla av och högtalarna är spruckna. Dessutom orkar den inget längre, allt laddar så kopiöst segt särskilt photoshop filer. Men men.. Vad kan man kräva av en dator som funnits med sen jag gick i 8:an?

Har förövrigt konstaterat att Norge kryddar sin kyckling helkonstigt. Varje gång jag ätit kyckling ute, på jobbet eller köpt färdig grillad i affären sen vi flyttade hit har den smakat skit konstigt. Inte okej!

Så nu vet ni det. Tänkte hoppa in i duschen. Hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar