torsdag 3 januari 2013

Böcker och förlag

Jag söker ju som sagt efter förlag att publicera min bok med. Måste säga att det finns fler än jag väntat mig. Så svårt att hitta några som passar just min bok men hittar en del. Har redan sänt in till 4 stycken, för cirka två månader sedan så väntar fortfarande på svar ifrån dem men kände att det kan vara skönt att skicka iväg till några till. Tänkte först använt mig av BoD (books on demand) bara för att få ut boken snabbt men jag tror att jag skulle tjäna mer på att hitta ett "vanligt" förlag. Så det är vad jag gör just nu. 

Det värsta är att de flesta förlagen vill ha manuset i pappersformat. Det är verkligen inte billigt att skriva ut en hel bok i pappersformat. Går åt så sjukt mycket bläck eftersom de vill ha ordentliga marginaler i sidorna och mycket radavstånd. Varför kan inte fler börja ta emot manus via mejlen? Det vore så mycket enklare och billigare på alla sätt. 

Men ska ta och beställa hem ett gäng patroner till skrivaren och printa ut min bok, så fort andra delen är korrekturläst, på hundratals A4:a sidor och sända in till 2-3 utvalda förlag. Wish me luck?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar