söndag 10 februari 2013

Mors dag och sånt.

Nu tänker ni: nej det är inte mors dag idag, har hon blivit tokig? Nej det har jag inte för här i Norge är det faktiskt mors dag. Jag trodde faktiskt att det var samma datum överallt så jag blev lite förvirrad när det stod på vårt schema på jobbet att det var mors dag idag.

Hur som helst.. Vi har använt större delen av dagen åt att kolla på film, vilket väl i stort sett är det enda man kan göra i Norge på en söndag ;) Blev två kristna filmer faktiskt. En tecknad film om Joseph (som jag inte minns vad den heter nu, bara för det) och efter det såg vi på "Facing the Gigants". Otroligt bra filmer båda två!

Igår bestod i stort sett hela min dag av jobb. 12-19 hängde jag på Skogstad, men jag måste medge att det var fett nice. Var fullt i butiken i stort sett hela tiden så tiden flög förbi!
Känner förövrigt för att beställa det mesta ur vår nya kollektion, haha.. Kan bli dyrt för mig ;) På kvällen såg vi på "The Prince of Egypt" (den tecknade filmen om Moses). Så vi har väl haft en kristen filmhelg kan man säga!

Nu har Daniel fart iväg till sin skola för att kolla på någon helskum film som han tjatat om större delen av veckan och jag ska ta mig lite ensamtid. Betala lite räkningar och sen bara ha en skön kväll. Det är min plan! Imorgon blir det kvällsjobb, 15-21!

Ha det fint gött folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar