måndag 15 april 2013

Att bolla idéer utan bollplank

Har kommit till en del i mitt manus som kräver en hel del ändringar. Jag är lite kluven och vet inte helt hur jag vill ha det. Så i stort sett hela dagen igår och hela morgonen idag har jag försökt bolla idéer med mig själv inne i huvudet och försökt komma fram till hur jag ska göra. Kan inte säga att det går särskilt bra. Idéerna liksom bara studdsar fram och tillbaka inne i huvudet. Behöver verkligen ett bollplank. Någon jag kan slänga idéerna mot och som kan hjälpa mig rensa ut de dåliga.

Daniel bad mig berätta allt igårkväll. Så det gjorde jag. I sisådär 10-15 minuter rabblade jag upp allt jag tänkt på under dagen. Alla idéer, ofattade beslut och anledningar till varför jag inte trodde att vissa idéer skulle funka. När jag tillslut fått ur mig allt hade han somnat. Så det var inte särskilt givande x)

Det här med att få mig ett bollplank är något jag hoppas uppnå med skrivarkurserna. Att man lär känna någon som man kan bolla idéer med, både sina egna och den andres. Tror det skulle vara till stor hjälp!

Hur som helst. Jag har börjat pilla på en av alla mina idéer. Men blir inte riktigt nöjd. Tror den här ändringen kommer ta tid.. Så tills min hjärna har klurat ut hur jag ska få till det njuter jag av en kopp kaffe och ett "Sex And The City" avsnitt. Senare bär det av till mitt riktiga jobb!


Ps. Fick frågan varför jag skriver skrivrelaterade inlägg både här och på bok- och filmbloggen. Anledningen till det är att de inlägg jag skriver här oftast är lite mindre planerade. Dessutom känner jag att det skulle bli för tjatigt om jag la allt på den andra bloggen. Den är trots allt lite mer "proffsig" (eller bara mer genomtänkt) än den här där jag bara slänger in saker när jag känner för det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar