måndag 8 april 2013

En lista

Det är så smidigt när man inte har något att blogga om, för då är det bara att kika in på Sofias blogg och hämta en av hennes hundratals listor ;) hehe.. Så här kommer en sådan!


Vad heter du? Gabriella
Smeknamn? Gabbi (Ponki av Daniel, haha) 
Beroende av? Choklad
Vem behöver du mest just nu? Ingen tror jag, har det rätt bra själv för tillfället, haha
Vad tror folk om dig? Det är nog lite blandat, försöker att strunta i det faktiskt.
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt leende tror jag. Brukar få höra att jag skrattar och ler mycket, särskilt på jobbet. Men där ska man ju liksom le! x)
Hur imponerar man på dig? Ehh.. Jag tror inte att jag är så svår att imponera på i ärlighetens namn, så jag har faktiskt ingen aning. Vara trevlig och lättsam kanske!
Brukar du skratta för dig själv? Alltid och gärna prata lite för mig själv också.. Är en sådan som kan börja gapskratta åt något jag trixat ihop i mitt huvud och folk runt omkring mig fattar inte alls vad jag skrattar åt. 
Vad står det i ditt senaste inkomna sms? "Haha, gör ris för Magnus, Jon och mig då <3"
Äger du några converse? Nää aldrig förstått grejen med converse. Mina fötter gillar dem inte.
Är du allergisk för något? Antar att det ska stå "mot" något.. Är allergisk mot nötter, cigarettrök och damm.
Nästa mål i ditt liv? Få ut den där himla boken!
Hur svarar du i mobilen? "Hallå?" 
Antal timmar sömn i natt? 11-12 ungefär, haha
Sover du ensam? Ytterst sällan och när jag väl är ensam på nätterna lyckas jag inte somna. 
Brukar du komma i tid? Ja, är alltid för tidig men har blivit bättre på att komma mer punktligt nu.
När mår du bra? När solen skiner. Det är oftast det enklaste sättet att göra mig glad. Eller när jag är på semester.
När blev du fotad senast? Det minns jag faktiskt inte, var nog ett tag sedan!
Hur känner du dig nu? Glad för solen skiner men har förbaskat ont i ryggen..
Vanlig färg på dina kläder? Tror jag har alla färger på kläder just nu.. Men blått och mintgrön är poppis just nu!
Vad tycker du om fötter? Jag vet inte om jag tycker något speciellt om fötter.  Förstår varken de som har fotfobi eller fotfetish.. Det är liksom bara fötter.
Vad saknar du? Just nu ingenting tror jag. 
Hade du en bra kväll igår? Minns knappt men ja det tror jag!
Favorit dryck på morgonen? Äpplejuice
När brukar du oftast gå och lägga dig? Beror lite på när eller om jag jobbar dagen efter men mellan 22-00 ungefär
Är du blyg? Det beror helt på. Folk jag träffar till vardags kan jag vara ganska blyg för och det kan ta väldigt länge innan det går över men när jag träffar folk via jobb eller skola är jag ytterst sällan blyg. Så det är rätt olika helt enkelt!
Är du nöjd med ditt liv? Japp det tycker jag att jag är, trots att jag ibland får för mig att jag inte är det. Men då har jag oftast bara en dålig dag x)
Är du bortskämd? Jag vet inte. Bor liksom inte hemma hos föräldrarna längre så vet inte om jag kan vara bortskämd?! Kan man skämma bort sig själv? haha
Vad gör du imorgon? Öppnar butiken och har förhoppningsvis en fin kväll med Daniel innan han åker till Sverige på Onsdag.
Vad är det värsta du vet? Kyla och mulet väder. 
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Olika. Vissa veckor slösar jag mer och andra köper jag ingenting alls. Men handlar väl om några hundra i genomsnitt. 
Vad längtar du till? Sommaren och torsdag när jag får tillbaka mitt manus från lektörsläsaren så jag kan sätta igång och jobba med det igen.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det har jag nog!
Hur gammal är du? Var på väg att skriva 18 sen 20 men jag är ju faktiskt 19. 
Vilken tid gick du upp idag? Kvart i 12
Har du sovit i din egen säng i natt? Nja egentligen inte eftersom möblerna i vår lägenhet tillhör hyresvärden..
Har du strumpor på dig just nu? Ja.
Bär du glasögon eller linser? Ingenting av det. 
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nä, förstår inte grejen med det. Ser ju likadant ut som allt annat^^
När går du upp ur sängen på en helgmorgon? Beror på om Daniel är hemma eller inte, haha.. Är han hemma blir det väl 9-10 tiden men är jag själv går jag nog upp vid 12 ungefär. 
Är det okej att gråta? Ja
Vill du gifta dig? Definitivt
Vill du ha barn? Egentligen inte men någon gång i framtiden får jag väl gå med på det ändå.. Eller jag vill ha barn men föda dem vill jag verkligen inte. 
Solar du ofta? Har börjat göra det en hel del på sommaren. Innan kunde jag inte ligga still en sekund i solen men nu tkr jag det är ganska skönt. 
Kan du laga mat? Jadå. Kan till och med laga en massa jag själv inte äter.
Är du flygrädd? Oh ja... Usch...
Hur vig är du? Inte så värst nu längre. Var länge sedan jag stretchade, haha.. 
Är du musikalisk? Nja det skulle jag nog inte säga att jag var!
Tror du på ett liv efter döden? Japp
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja
Är du morgon eller kvälls människa? Kvällsmänniska. Men det händer vissa mornar att jag faktiskt vaknar pigg och utan huvudvärk men det är YTTERST sällan. 
Vilken ögonfärg har du? Melerad. Ibland grå, ibland blå och ibland grön.. 
Har du nån gång gråtit dig till sömns? Ja det har jag säkerligen gjort några gånger. Alla är väl sorgsna lite då och då. 
Biter du på naglarna? Gjorde som barn men inte längre
Röker du? Usch nej..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar