torsdag 4 april 2013

Lite deppiga tankar

Fick ett nej från ett av förlagen idag. Ett igår också. Bara några få kvar att vänta på svar ifrån men jag kan ju inte säga att jag känner mig särskilt hoppfull just nu. Kanske inte alls ska jobba som författare. Kanske är jag inte duktig nog. Jag skriver kanske inte tillräckligt fort, inte tillräckligt bra, inte tillräckligt intressant. Jag har alltid fått höra att jag skriver bra men kanske gäller det bara korta texter om ingenting, inte något så omfattande som en hel bokserie.

Visst är det kanske överdrivet att deppa redan men det ser inte ljust ut. Inte just idag i vilket fall.

Jag kan förstås alltid ge ut boken via Books On Demand men då kommer jag inte tjäna ett dugg själv och min plan är ju trots allt att om jag ska satsa på författarskapet vill jag kunna leva på det någon gång i framtiden. Men kanske är det ändå ett sätt att få ut sin första bok så folk ser och läser den.

Äsch... Det går väl som det går med det där. Kanske är jag bara dålig på att skriva följebrev och de flesta förlag verkar bara läsa det innan de avgör om manuset är värt att titta vidare på eller inte. Så kanske är det där jag fallit.

Skulle kunna skriva på det här inlägget hela dagen tror jag, till ingen nytta. Men jag var tvungen att få ut lite av det ur huvudet åtminstone. Det börjar bli så fullt där inne att det nästan spricker. Önskar att jag inte var en sådan grubblare. Varför ska jag tänka så mycket på allt? Gaahh... Önskar att jag bodde ute i skogen så jag bara kunde gå upp på ett berg och skrika ut min frustration. Det hade varit underbart.

Nej nu ska jag avsluta. Starta lite glad musik och tänka på något HELT annat. Försöka går ju. Hej med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar