onsdag 1 maj 2013

1 Maj

Kände att något fattades igår när jag inte befann mig framför en valborgsbrasa med handen fylld av nyplockade vitsippor och hörde ljudet av en sådär halvbra manskör som sjöng in våren. Tror inte att de firar valborg här i Norge, det är nog tämligen så svenskt!

Men men, idag är det 1 Maj. Jag ligger förkyld och febrig i soffan. Utanför fönstret fladdrar massa norska flaggor på grannarnas balkonger, på bordet jämte mig står en kartong med jordgubbar och framför mig på dataskärmen har jag mitt manus (inte just nu då förstås, men nyss och snart igen) som jag bara har några sidor kvar att korra på. Åtminstone första korrningen. Ska ju gå igenom några gånger till sen, haha..

Letar lägenhet förfullt. Haft några på g men det är alltid någon som är snabbare än oss. Är ju så svårt när man bor så långt bort och inte bara kan skynda dit för att skriva på kontrakt. Får bara hålla tummarna för att vi får den vi är intresserade av nu!

Ja ... Det var väl det jag hade på hjärtat just nu. Så nu ska jag återgå till skrivandet. Ha de fint gott folk!

1 kommentar:

  1. Haha vänta bara tills den 17:e.. då är det full fest! ;)

    SvaraRadera