fredag 23 augusti 2013

Fredag. En dag som vilken annan dag som helst.

Jag kan knappt öppna mitt öga idag pga en finne som jag vaknade upp med igår. La på så mycket medel på den igår att jag var helt säker på att den skulle ha försvunnit till idag, men icke. Snarare var den värre. Hmpf ... Så jag får väl se ut som någon från Avatar i någon dag till (åtminstone är det var Daniel tycker jag ser ut som, haha).

Annars då? Jo jag var i Aneby igår. Åkte med Carro till Jojjo för att titta in hennes nya lägenhet som var superfin. Och hälsa på hennes katt som rev mig mer än någon av mina gjort tillsammans. Hmm. Hängde också hemma hos mina föräldrar, fast de inte var där utan på semester. Det kändes väldigt konstigt att vara i det där stora huset helt själv, haha. 

Just nu dricker jag kaffe och läser ur mitt nya nummer av tidningen Skriva som damp ner i brevlådan igår. Så mycket bra tips i det här numret!! Blir inspirerad, något jag verkligen behöver bli för det verkar ha satt lite stopp nu. De har dessutom en artikel om hur man kan skriva en bok på 30 dagar. Inte läst den än, men det kanske vore något för mig. Så jag blir klar med tvåan någon gång ;) 

På måndag börjar min distanskurs. Spännande. Önskar dock att jag gick i en "riktig" skola istället för att sitta framför datorn och titta på föreläsningar. Saknar liksom hela skolgrejen. 

Har sökt en hel del jobb utan någon större framgång. Väntar på svar ang. några lagerjobb just nu, men det ser inte så ljust ut. Åh, jag klättrar snart på väggarna. Saknar Norge!! Överväger lite att börja veckopendla dit för att jobba ...

Känns som om det här inlägget bara blev massa random meningar staplade på varandra. Åtminstone är det så det låter i mitt huvud, oavsett vad jag skriver för tillfället. Så ja, det är med andra ord därför det inte går så bra med boken. "Men din bok är väl klar?" säger ni. Ja, första boken ja. Det är två delar till i den serien. Sen ska det komma fler böcker efter det om inte har med den här trilogin att göra. Finns alltid något att skriva på!

Nä nu ska jag dricka mitt kaffe och hoppas att hjärnan vaknar till liv! Ha en fin dag, gott folk!

Bild från dagen innan jag förvandlades till någon från Avatar ... x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar