tisdag 20 augusti 2013

Grekiska språket och mytiska havsvarelser

Kom precis hem från biblioteket. Planen var att jag skulle dit för att leta efter fakta kring egenutgivning eftersom jag vet att det finns ganska mycket böcker om det. Men till min stora förvåning och besvikelse hade de ingenting. Bara en e-bok som jag kunde ladda hem hemma om jag ville. Suck ... Nåja, satte mig och läste om grekiska språket och den grekiska kulturen istället. Grekiskan är nämligen det språk jag har valt att vara Lavidas världsspråk och de flesta varelser har ett namn som kommer ifrån grekiskan. Sen försökte jag hitta info om havsmonster ur olika myter men det fanns inte så mycket som jag kunde hoppats. Får nog åka in till biblioteket i Jkpg istället, de har säkert mer :)

Annars så har jag blivit överröst med mejl idag från olika författare som vill vara med i mitt radioprogram. Nu är snart hela hösten uppbokad. Det känns så kul att så många visar intresse!! Har bara tre program kvar att planera och jag vill helst få in en förläggare och gärna en lärare från en skrivutbildning också. Får hoppas att jag får till det!

Sambon är i Norge och jobbar och jag roar mig bäst jag kan. På måndag börjar min distanskurs och jag ser så fram emot den. Jag har varit ledig tillräckligt länge nu! Dessutom har jag sökt några jobb och håller både tummar och tår för att jag ska få något av dem. Annars får jag väl veckopendla till Norge, för där finns det i alla fall jobb ;)

Nu tänkte jag hitta mig något gott i skåpen, koka lite kaffe och sedan sätta mig och skriva på uppföljaren till Födelsemärket. Jag är så ivrig just nu och vill helst bara slänga ur mig hela de två sista böckerna på en gång men tyvärr hinner inte mina fingrar skriva så snabbt som jag önskar. Men några kapitel ska jag nog få till ikväll.

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar