söndag 25 augusti 2013

Svart hål och självdisciplin!

Min mage är ett svart hål idag. Ni vet när det suger i den som om man är hungrig trots att man nyss har ätit ... Ja, så är det. Väldigt irriterande! Som om maten bara far igenom ett svart hål till en annan dimension och lämnar min mage tom. Hmm ...

Fick hem ett nytt nummer av tidningen Skriva för ett par dagar sedan. I den hade de flera artiklar om självdisciplin inom författaryrket. Att sätta sig ner och skriva fastän man kanske egentligen inte alls vill eller känner för det. Så igår gjorde jag just det. Skrev i tre timmar vilket resulterade i 3 000 nya ord och en hel del redigering. Inte vad jag hade förväntat mig när jag satte igång direkt, haha.

Så idag tänkte jag göra likadant. Kasta mig in i texten trots att jag egentligen inte är så sugen på det. Göra mitt jobb helt enkelt, som Sofie skulle säga. Fluffy verkar inte helt stödja den idéen utan jamar irriterat så fort jag tar handen ifrån henne, haha.. Får väl skriva med en hand då ;)

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar