torsdag 19 september 2013

Alla årstider har sin charm

Jag har aldrig riktigt förstått hur en del kan säga att "sommaren är min favoritårstid" eller "vintern är den bästa årstiden på året". Jag gillar nämligen alla årstider. Så för mig låter det snarare såhär "löven är så färgglada" när det är höst, "frosten är så vacker" när det är vinter, "luften är så frisk" när det är vår, "kvällarna är så varma" när det är sommar ... Det finns liksom något bra med alla årstider enligt mig. Något jag verkar ha fått från min mamma då hon höll med om detta.

Fast om jag ska välja så gillar jag nog hösten och våren lite mer. För då går man alltid och ser fram emot någonting. Väntar å längtar. På våren ser man fram emot sommar och semester. På hösten ser man fram emot jul och tända ljus. Dessutom har de det bästa vädret. Sådär lagom kallt/varmt.

Tänkte gå ut någon dag och fota en massa höstbilder här i området men idag får ni istället lite gamla bilder jag tagit. På alla de olika årstiderna.





Men men, nu är det höst. Så nu tänker jag ta en promenad ner till biblioteket och njuta av alla vackra färger!


2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dej, hur trist vore inte livet utan årstider?! Gillar inte när det är för varmt, hellre för kallt... Och detta med att växtligheten hela tiden förändras, hur fantastiskt är inte det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore väldigt tråkigt utan årstider. Det är ju så vackert att se naturen förändras!

      Radera