torsdag 12 september 2013

Hotellet är bokat. Mässan närmar sig.

I år ska jag för första gången på bokmässan i Göteborg. Varför jag inte varit där innan? Jadu, det är så enkelt som att jag inte varit intresserad av böcker på det här sättet förut. Jag är en såndär tjej som byter intressen hela tiden, haha. Tror skrivandet är det enda intresse jag aldrig förlorat och troligen aldrig kommer förlora heller.
Hur som helst! Igår bokade jag hotellbiljett. Lite i sista sekunden för det fanns bara ett ledigt dubbelrum enligt Svenska Mässans hotelservice. Så vi hade tur! Annars hade vi bara fått åka ner över dagen. Men nu kommer vi åka ner på fredagen och sedan hem på lördagskvällen. Hade tur att mamma fick ledigt så jag slapp åka själv. Hade inte varit sådär jättekul känner jag ^^

Har så sjukt många jag ska träffa på mässan. Och dessutom ska jag ju försöka få ihop ett litet reportage därifrån, med mini-intervjuer med olika folk. Får väl se om jag lyckas med det ;) Vill ni träffa mig där och säga något i radion kan ni ju säga till! Har redan fått tips om lite montrar jag måste besöka.

Ska du dit? Är du lika pepp som jag? :)

1 kommentar:

  1. Jodå, jag ska dit tillsammans med min skrivande dotter. Fast vi åker tur o retur från Växjö först på söndagen. Startar tidigt så är vi där när det öppnar... Så ingen chans att vi stöter på varandra i vimlet

    SvaraRadera