tisdag 10 september 2013

"I'm in shape. Unfortunately, it’s the shape of a potato."

Tisdag. Och jag har ett helt vansinnigt sockersug. Morr ... Äter snart upp soffan med kuddar och allt! Inte för att det är något socker i den, men ändå ... Kanske ska ta mig en MER istället. 

Annars så diskuterar jag NaNoWriMo (National Novel Writing Month) på twitter och funderar på om jag har tid att delta i år. Vill så gärna, men hinner jag det? För er som inte vet vad detta är så är det en skrivartävling, fast de flesta deltar främst för gemenskapen. Att snacka om sina texter och peppa varandra. Tävlingen pågår under November månad och målet är att man ska hinna skriva 50 000 ord innan midnatt den siste November. Visst låter det spännande? Är så sjukt sugen på att vara med, men som sagt; hinner jag det? Återstår att se. Det är ju ett litet tag kvar! 
Tänker i så fall inte börja på någon ny bok (tror jag, kanske ändrar mig) utan arbeta klart på uppföljaren till Födelsemärket. Skulle jag få till 50 000 ord så har jag ju kommit mer än halvvägs i alla fall :) 

Nähä, nu ska jag städa och sedan fixa någon mat innan sambon kommer hem! Ha de gött!


4 kommentarer:

  1. Nanowrimo var bidragande orsak till att jag kom igång ordentligt med mitt skrivande för 3 år sedan. Bara skriva, skriva, skriva utan att fastna i petitesser. Småtävlade med min dotter. Kan rekommenderas!

    SvaraRadera
  2. En sak till. Blir så nyfiken på din skrivstil, har du möjligen lagt upp något på kapitel1.se? Eller annanstans? Alltså inte recensioner utan smakprov?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har jag. De tre första kapitlen ligger ute på kapitel1 :) http://www.kapitel1.se/gabriella-poopuu/mellody-looh---fodelsemarket

      Radera
  3. Och jag var på releasefest ikväll och hörde en som pratade sig varm om ovannämnda tävling. Tror ändå att jag ska ägna mig åt det skrivande jag håller på med men man vet aldrig ...

    SvaraRadera