måndag 2 september 2013

Radioprogram, cupcakes och bullar!

Det är måndag och jag har haft en toppendag! Kanske är det så när man inte jobbar eller går i skolan (eller ja, IRL i alla fall) att måndagarna inte alls är så hemska ;)
På morgonen hade jag föreläsning. Och den var väl sådär, haha. Börjar undra lite vad det var som fick mig att välja den här kursen då de flesta andra som går där ska bli svenskalärare ... 
Nåja. Sen kom Hanna hit och vi bakade cupcakes, som inte blev så jättefina men ändå. Mycket bakande på en gång för igår var jag hos mamma och bakade bullar. Menmen, det är ju gott!
Ikväll har jag sänt första avsnittet av 45minuter. Tyvärr blev det bara 30 minuter eftersom ingen låste upp studion åt mig. Hoppas på egen nyckel snart! Som tur var kom mannen som skulle sända efter mig till undsättning och låste upp. Så det blev i alla fall inte helt tyst :) Det blev bara en introduktion och massa musik idag, men nästa vecka börjar det roliga på riktigt med Eva Holmquist i studion! 

Imorgon ska jag plugga hela dagen. Och träna. Har så mycket att läsa nu när jag fått tag i alla böcker! 

Här har ni radiosändningen och lite smarriga bilder från gårdagens och dagens bakning!
Ha de fint !






3 kommentarer:

  1. Ska lyssna när jag har mer tid. Vad är detta för ett program?
    Undrar en som är ny på din blogg...

    SvaraRadera
  2. Sorry, ser nu att det finns en flik med info om programmet... Så du kan skrota kommentaren, behöver inte svara :)
    Aneby? Då kunde vi ha känt varandra, nästan, om jag vore typ 38 år yngre. Bodde nåt år hemma hos föräldrarna i Hult, Smålands Anneberg. Min bror var präst i Flisby på den tiden. Sverige är rätt litet... Nu bor jag utanför Växjö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, lätt att missa :)
      Nähä, vilket sammanträffande, ja världen är minsann liten! Nu bor jag dock i Jönköping, här trivs jag bättre än i lilla Aneby! :)

      Radera