måndag 2 september 2013

Vad gjorde du?

Hittade den här listan hos Sofie och tänkte att javisst, den kan jag väl svara på. Så här kommer den!
1. För tjugo år sedan?
Då låg jag i mammas mage och väntade på att det skulle bli den 28 november så jag skulle få komma ut!
2. För tio år sedan?
Då skulle jag fylla 10 år och gick i ... 4.an tror jag? Hatade livet i stort sätt, hade fantasivänner och önskade mer än allt annat att vi skulle flytta till Oskarshamn (varför vet jag då rakt inte, för Oskarshamn är ju inget roligt ställe. Antar att allt var bättre än Aneby bara). Tror dock inte jag hade kommit in i emofasen riktigt än då. Den kom nog lite senare. De där åren har jag nästan förträngt så minns inte särskilt mycket ^^
3. För fem år sedan?
Då gick jag i 9:an, var snart 15 år och försökte besluta mig för om jag skulle gå en skogslinje eller en medialinje på gymnasiet. Det som fick mig att tillslut välja var att mamma sa "ja men datorer kan du ju". Så då blev det media ;) Såg fram emot att få flytta iväg från sketna lilla Aneby, vilket jag också gjorde ett år senare. 
4. För ett år sedan?
Då skulle jag fylla 19 år. Hade tagit studenten och flyttat till Norge med min fina Daniel. Väldigt spontant och underbart!
5. För ett halvår sedan?
Bytte jobb från lager till butik! Sände iväg mitt manus till första lektören också. Det var stort!
6. För en månad sedan?
Då hade vi bott i Sverige en månad och jag sände in mitt manus till förlag ännu en gång. 
7. För en vecka sedan?
Då startade min kurs, så jag lyssnade på en sådär lagom rolig föreläsning. Men när är föreläsningar roliga liksom? haha ... Tränade också och kunde inte röra mig dagen efter ;)
8. För en timme sedan?
Då kom jag precis hem från radion och åt en cupcake som vi bakade tidigare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar