onsdag 16 oktober 2013

Dumma baksidetext ...

Jag kämpar med denna baksidetext. Undrar om jag någonsin kommer få till en kort och lockande text som jag är nöjd med. Jag har ju redan teasers färdiga för både tvåan och trean i serien men till ettan har jag kört fast totalt.

Det jag vill ha med i baksidetexten:

  • - Mellodys (eller Erika som hon heter på jorden) märke. Superviktigt eftersom boken heter Födelsemärket. 
  • - Lavida. En värld fylld av fantasivarelser där mörker och ljus strider mot varandra. 
  • - Kampen inom Mellody själv. Det finns sidor av henne hon inte visste om. Och hon vet inte heller om hon vill att de ska finnas där. 
Det borde ju inte vara så svårt känner jag men ändå är det otroligt svårt. 

Okej, jag ska bara försöka skriva något nu på måfå. Får se hur det blir. 

   Märket på Erikas hals har alltid fått henne att känna sig annorlunda. När hon får veta att jorden inte är hennes hem och återvänder till planeten Lavida, en planet befolkad av varelser hon bara trott fanns i sagorna, hoppas hon på att äntligen få passa in. 
   Men trots att hon har formskiftarnas märke verkar det inte vara det hon är. Krafterna hon bär inom sig är allt för mörka. 
   Hon kastas in mitt i en uråldrig strid mellan ont och gott där det är svårt att skilja vän från fiende med ett öde som väger tungt på hennes axlar. Vilken väg ska hon välja?

Hmm ... Jag vet inte. Det blir ungefär likadant varje gång. Men den här är iaf 100 ord kortare än den förra. Vad tycker ni? Lockar en sånhär baksidetext till läsning? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar