tisdag 26 november 2013

Dagdrömmer

Många säger att när de läser en bra bok känns det som om de förflyttas dit. För mig behövs ingen bok. Jag behöver bara sluta ögonen (ibland inte ens det) så är jag någon annanstans. Långt bort från allt vad verklighet heter. Det är rätt skönt. Fast lite farligt också. Att råka försvinna bort i fel ögonblick är inte så bra. Men på bussen går det ju bra. Eller hemma på förmiddagen då man egentligen skulle ha hunnit plugga lite innan jobbet. Nåja, det där sistnämnda är kanske inte så bra. Men så blev det idag. Några serier och lite dagdrömmande senare är det plötsligt lunch och sen ska jag dra iväg till jobbet. Plugget får väl vänta lite grann!

Fick en ny bokidé igår. Igen. Pirater. Det är det enda jag tänker avslöja. Och det kanske säger tillräckligt?


Förstår förövrigt inte vad som är fel på blogger. Alla bilder jag laddar upp blir jätteljusa och pixliga. Det är så irriterande :S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar