fredag 22 november 2013

Magsjuka och debattartikel om sexism

Jag mår inge bra idag. Spytt flera gånger under natten och knappt lyckas hålla någon mat nere idag. Så det blev en sjukdag för mig. Som tur är har jag i alla fall lyckats vara lite produktiv och skriva ihop en debattartikel till skolan. Valde att utgå ifrån http://www.aftonbladet.se/debatt/article17877727.ab som handlar om Fifty Shades böckerna och Kappahls nya underklädeskollektion som är baserad på dessa böcker. Tycker dock det är obehagligt att skriva en debatt med tanke på att folk alltid blir så upprörda över debattartiklar. Satt och tittade på debatt på svtplay igår och åtminstone i första delen där de talade om abortfrågan så kändes det mest bara som att alla skrek på varandra. Ingen kom egentligen någonstans. Kanske är ett argument till att hellre skriva debatter än att hålla dem i tv, för att man helt enkelt får säga sitt då utan att bli avbruten? Tja, jag vet inte. Oavsett tycker jag det är lite läskigt att några av de andra som går den här kursen ska läsa min artikel och kommentera på den. Dock ska de ju kommentera på texten och språket, inte på mina argument. Men det lär nog komma en del sådana kommentarer också kan jag tänka. 

Om en vecka fyller jag förresten år. 20 år närmare bestämt. Det känns ... eh ... jag vet faktiskt inte hur det känns. Jobbigt för att bussresorna kommer bli fruktansvärt dyra nu men skönt för att 20 år ser mer vuxet ut på pappret än 19. 

Nu tänkte jag försöka äta något och sedan krypa ner i sängen några timmar till. Förhoppningsvis kan magen låta bli att vända sig ut och in mer idag. Att spy är nog bland det vidrigaste som finns ... 

Tänkte att ni kunde slippa se en bild på en sjukling så det får bli en bild på mina små istället. 
Ha det bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar