torsdag 5 december 2013

20 år och snart är det jul

För en vecka sedan fyllde jag 20 år. Den dagen tillbringades med min kära mamma. Fick en hel del fina saker och känner mig supernöjd. På lördagen blev det ännu mer firande som bestod av en fin middag med fästmannens familj och sedan utgång med två fina vänner. Allt som allt blev det bättre än jag förväntat mig och om man bara ser till firandet så var det ju inte helt fel att fylla 20. Sen kan vi ju bortse från att jag kommit in i någon form av oerhört tidig 40 årskris då jag oroar mig för allt som någon i min ålder inte alls borde tänka på. Men men. Jag hade i alla fall en väldigt fin 20 årsdag. 

Den här veckan har jag planerat bröllop. Ändrat datum för vigseln och försökt få tag på en lokal för bröllopsfesten vilket verkar vara smått omöjligt. Men det är bara fortsätta leta. Förhoppningsvis får jag napp snart så vi kan skicka ut inbjudningskorten. 

Idag skulle jag plugga. Vilket jag också gjort till viss del. Skulle ge respons på två av mina klasskompisars debattartiklar. Försökte att inte vara för hård. Känner mig elak som kommenterade på varenda liten detalj, men tror jag gjorde upp för det med att kommentera allt bra lite extra mycket ;) Sedan var planen att jag skulle ta tag i det där omprovet. Och ja, det gör jag nog också snart. När jag läst lite det vill säga. Hehe. 

Annars längtar jag till julen. Alla julklappar är inhandlade. Nu fattas bara en gran som vi inte lyckats få tag i än (vill ha en vit och den var slut när vi var på Rusta senast). Men vi har ju tid på oss att fixa med det!

Så nu tänker jag lyssna på julmusik och läsa lite innan jag sätter igång med det där omprovet. Växlar mellan att läsa min egen bok och "Leva älska brinna dö" som är sista delen i Sofies fantastiska (men ack så långa) trilogi. Gav upp de där recensionsexemplaren jag skulle läsa. De lockade inte tillräckligt så de får vänta. 

Ha en fin torsdag allesammans!


En bild från i lördags. Blogger ljusar av någon anledning upp alla bilder så den ser ju inte så bra ut som det var tänkt ... Men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar