måndag 2 december 2013

45minuter i vår

Ikväll sänder jag näst sista intervjun för den här terminen. Den 16 kommer jag att ha en liten julavslutning där jag sammanfattar hösten som gått. Sen är det paus i några veckor. Inte helt säker på när vi sätter igång nästa år än men troligen i slutet av januari. Jag har inte heller helt hundra beslutat mig för vad programmet ska handla om i vår.

Kan göra en lista på hur jag tänkt. Inget är dock fastställt än. Får väl fundera med under jul/nyår.
- Jag funderar på att ha ett tema för varje månad. På så vis blir det lite variation. Problemet är att jag inte lyckas komma på så många teman.
- Funderar på att leta rätt på någon att ha som kollega. Eller kanske flera stycken som deltar i olika program. Saknar att ha någon att prata med i studion och hade jag någon att sända med kunde ju vi diskuttera ämnen tillsammas också. Blir lite mer liv i sändningen när man är två som pratar och inte bara en.
- Lokala gäster. De bästa intervjuerna har gjorts live. Självklart har några via telefon också varit riktigt bra men det är något speciellt med att faktiskt ha en person i studion och dessutom blir det mycket bättre ljud.
- Ett musikprogram i månaden. Älskade musikprogram förut och hade det nästan varannan gång. Tänkte ha åtminstone ett i månaden. Det är lite skönt att inte ha intervjuer varje gång.
- Enkäter. Detta skulle ta lite tid att lösa men om jag inte studerar i vår utan bara jobbar kan jag ju lägga lite tid på att göra enkäter till radion. Fråga folk vad de tycker om ett speciellt ämne och sedan ha med det i radion.
- En panel. En grupp människor som kommer in då och då för att diskuttera någonting, kanske en gång i månaden då vi har ett nytt ämne. Kanske olika personer varje gång.

Tja. Det är några idéer jag har. Men jag vet fortfarande inte helt hur våren ser ut eller hur mycket tid jag kommer ha att lägga på programmet. Just därför hade det inte varit helt fel med en kollega som kan hjälpa till. Frågan är var jag ska hitta hen?! ^^ Ingen som läser detta och känner sig manad? ;)

Får nog fundera ett tag till på detta. Dock kommer inte hela våren handla om böcker. Det kan jag säga helt säkert. Den här hösten har varit intressant men lite tjatig kanske. Även om det har varit olika författare varje gång har det blivit lite samma sak så just därför får det bli mer variation på programmen i vår. Fast det kanske blir en månad med boksnack ändå :) Tänkte bjuda in en bibliotikarie bland annat ...

Har ni några idéer? Skriv en kommentar nedan. Alla tips är välkomna. Tips på personer, teman, musik ... Vad som. Tipsa på! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar