tisdag 28 januari 2014

Svårt att koncentrera sig

Skriver idag. Eller försöker åtminstone göra det. Jag verkar distraheras av allt idag.
"Åh nej, det står ett glas där på bordet, jag måste ta bort det nu", "Åh nej, det är disk kvar från igår, jag borde ta tag i den", *Pepsi hoppar upp och vill gosa och matte kan inte säga nej*, "Måste grannen glo in hela tiden när han går förbi??", "Jag vill ha kaffe", "Nu är jag hungrig", "Nu fryser jag", "Åh titta, nu kom posten, jag borde gå och titta om det var något till mig", "Kanske skulle jag byta sängkläder och boka tvättid" ...
Ja ni fattar. ALLT distraherar tydligen mig idag. Men ändå försöker jag tvinga mig själv att sitta kvar i soffan (får låsa fast mig här eller något) och jobba på Hämnden.

Älskar förövrigt det faktum att Natalja har en liten katt. Dock hade jag inte alls tänkt på att det blir en stereotyp, förrän Daniel kommenterade på det. En häxa som har en katt liksom. Men istället för en svart - som de flesta häxor brukar ha - så har hon en vit liten tjej som hårar ner alla hennes svarta kläder. Mysigt va?

Hur går det med era skrivprojekt? Är ni bättre på att koncentrera er än jag är?

1 kommentar:

  1. Tyvärr är jag också ganska dålig på att koncentrera mig... Jag borde dock inte kunna bli så lättdistraherad eftersom jag är mitt inne i slutstriden, men blir det ändå :P Måste börja stänga ner internet under mina skrivsessioner tror jag...

    SvaraRadera