måndag 3 februari 2014

Närmar mig slutet och fäller några tårar

Satt på biblioteket i stort sätt hela dagen i onsdags och skrev på Mellody Looh - Flykten (del 2). Det var ju ett tag sedan jag besökte dem (Mellody och de andra alltså, inte biblioteket) senast eftersom jag haft fullt upp med mitt andra manus, Hämnden. Men då skrev jag ner 4 kapitel och idag sitter jag med de där sista kapitlen. Kände mig alldeles gråtfärdig när jag skrev det senaste kapitlet, där en av mina favoritkaraktärer blev mördad.. Hmpf.. Visserligen var det jag som bestämt att hen skulle dö där och vem som skulle vara mördaren, men ändå. Känner mig lite som en gudinna som sitter och gråter över sin skapelse, haha! Händer en hel del andra hemska saker här i slutet också, fast även en del fint. Men jag känner redan nu att det kommer bli otroligt mycket redigerande sen för att allt ska hänga ihop. Varför kan man inte bara skriva ett perfekt manus från första början? Vore ju mycket smidigare ;)


1 kommentar:

  1. Oh, längtar tills den är klar! Är fortfarande nyfiken på vad som händer (:

    SvaraRadera