torsdag 20 februari 2014

Spånar på ny idé och bygger skola i The Sims

Jag älskar när jag drömmer något riktigt bra och minns exakt hela drömmen när jag vaknar. Idag gjorde jag det och skrev genast ner hela drömmen eftersom jag kände att den skulle kunna bli en perfekt bok. Tänker dock inte avslöja allt för mycket men kan säga att det är fantasy som utspelar sig på en internatskola (nej, tänk inte på Harry Potter nu). Och eftersom jag är fullständigt värdelös på att rita valde jag att bygga skolan i The Sims. Ser inte riktigt ut som det ser ut i mitt huvud (ska exempelvis vara minst 2 våningar till men det tillät inte spelet) men det är i alla fall något att utgå ifrån. Får bara pyssla lite med trädgård och allt runtomkring så kan jag ha det att titta på sen.

Har faktiskt testat att skapa karaktärer i Sims förut också för att få en klarare bild av hur de ser ut. Det är rätt skoj det med! ;)

Såhär ser skolan ut just nu. Som sagt en del jobb kvar men en bra början iaf!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar