fredag 7 mars 2014

Söker tips på ämnen

Har börjat fila på min ansökan till Sörängens skrivarlinje. Jag är fortfarande lite tveksam till om jag borde gå den eller inte men jag tänker att jag nog kommer ångra mig om jag inte skickar in en ansökan. Så nu sitter jag och funderar på vilka arbetsprover jag ska bifoga. Ett utdrag ur Mellody Looh - Födelsemärket känns ganska självklart och utöver det tänkte jag möjligtvis en krönika. Nu har jag i och för sig inte skrivit krönikor sedan jag jobbade på Sport-Rookie men jag känner att jag vill visa något mer än roman/novell. Frågan är dock vad jag ska skriva om. Någon som har något tips på ett roligt ämne? Kanske ska jag skriva en krönika om att skriva. Det vore väl lite komiskt?

Jag får fundera på saken. Nu ska jag i alla fall ut och springa en sväng innan jag ska möta Hanna.
Ha de gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar