torsdag 27 mars 2014

Tankar och inspirationsbilder

Sitter och skriver om en kröning just nu. Så svårt att få till vad han ska säga (alltså, själva eden han ska avlägga). Lyssnade på när vår kung avlade kungaförsäkran (tror det heter så?) men det lät bara som en massa konstiga ord staplade på varandra, så det var inte till mycket hjälp. Men tror jag har lyckats få till något hyfsat bra nu. Lite om att vårda landet, folket, tjäna gudarna och sådär ... Låter som något som en kung av den här världen skulle säga så tror det blir bra ;)

I övrigt så stör det mig att bok två fortfarande är kortare än den första boken i serien. Det brukar ju oftast vara så att tvåan och trean i en trilogi är längre än den första. Fast samtidigt så kommer jag hela tiden på fler saker jag vill ha in överallt så jag behöver kanske inte vara orolig. Snart är jag säkert uppe i dubbelt så många ord som den första ändå ^^ Annars kanske det bara är skönt med en lite kortare fortsättning för ovanlighetens skull?

Och så tittar jag på pinterest i vanlig ordning och får massa nya bokidéer. Tänk så många bra historier det finns ... Hur ska man hinna med att skriva allt?

Lite bildinspiration. Som vanligt: klicka på bilderna för att se dem i större format. Vill ni se resten av mina inspirationsalbum kan ni kolla in min pinterest http://www.pinterest.com/gabriellapoopuu/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar