tisdag 1 april 2014

Dagens research

Hejhej! April april. Idag är dagen då man inte ska lita på någon. Hatar den här dagen, för jag är en sån person som alltid glömmer bort att det är 1 april och går på allt. Grymt irriterande. Har förövrigt sagt till Daniel att den dag jag faktiskt blir gravid ska vi berätta det den 1 april så ingen tror oss, bara för att det är kul och sen dagen efter "Alltså, jag är faktiskt gravid. Det var inget skämt."

Nåväl. Till det rubriken syftar på. Jobbar som sagt på ett nytt manus (eh när gör jag inte det??) och tanken är att huvudpersonen ska vara en Au Pair, vilket kommer vara en stor grej i hela historien. Så nu sitter jag och läser på http://www.aupairguiden.se/ för att försöka samla så mycket info som möjligt. Tror dock inte det kommer vara själva resan som blir svårt för mig att skriva, snarare om hennes relation till barnen med tanke på att jag själv inte är så jätteglad i barn - inte än i alla fall. Tanken är att den här tjejen däremot ska älska barn, så här kan man verkligen säga att äpplet föll långt ifrån trädet. Fick förslaget att jag skulle besöka ett dagis, men jag skulle nog få panik och springa skrikande därifrån så jag tror jag skippar det ... ;) Bad mamma berätta om hur jag var som barn. Lite kul att jag var exakt ett sådant barn som jag blir tokig av idag - frågvis, lillgammal och skulle prata med allt och ALLA.

Ska snart på arbetsintervju också. Är jätterädd för att de ska säga att jag får jobbet, för att sedan ta tillbaka det några sekunder senare genom att säga "April April". Fy vad arg jag skulle bli då, haha.

Nu ska jag försöka bota min underliga kramp i benet med en långpromenad, så som man alltid fick lära sig i skolan. Hade man ont så skulle man träna, för mer smärta skulle uppenbarligen bota den ursprungliga. Eller något i den stilen ;)

Ha de gott!

hehe ;) Från Pinterest, såklart.

1 kommentar: