onsdag 16 april 2014

Karta över Lavida

I natt fick jag för mig att ta tag i det där med kartan över Lavida igen. Jag har skjutit på det hela tiden eftersom jag inte fick till det. Så ja, jag satt uppe med det till klockan 5 i morse, sov 4 timmar och gick sedan upp och fortsatte. Och ja ... Vad ska man säga. Kartor är inte min grej. Mina känslor under arbetets gång kan väl summeras såhär:


Försökte först göra en världskarta. Men med tanke på att den visar en hel planet går det ju inte direkt att göra den särskilt detaljerad utan att det ser fel ut. Därför sitter jag nu och gör en mindre karta över varje rike istället och sen tänker jag att varje bok i serien får ha med kartor på just de riken som historien berör, men inte resten. Vet inte om det blir bättre, men hoppas på det i alla fall. Då kan jag åtminstone få dit mer detaljer!

En liten smygtitt från inatt:


Nu ska jag kämpa vidare. Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar