fredag 23 maj 2014

Kattungar, nya bokidéer och lite annat

De flesta har väl redan sett på insta, twitter eller fb att vi har kattungar nu. Men jag kan väl skriva det här med: Vi har kattungar nu! ;) Fick dem i förrgår. Det var lite besvärligt eftersom det var Fluffys första kull och hon var alldeles vettskrämd men det gick vägen till sist. Det är tre svarta (två av dem har lite vita och bruna fläckar på sig) och en grå och jag tror det är två hanar och två honor men är inte helt hundra ännu. Så svårt att se när de är så små. Oavsett så är det supermysigt och jag längtar tills de öppnar ögonen och börjar krypa runt lite. Fast jag längtar inte lika mycket till när de springer runt, välter allt och inte fattar var lådan finns men men ... den dagen den sorgen som man säger. Just nu är de jättesöta i vilket fall. Och Fluffy morrar så fort hon hör något ljud eller man går förbi deras låda, en väldigt beskyddande mamma. ;)

Många ungar just nu! Det roliga var att Ludde skulle ha kommit till oss i onsdags men det blev ändrat i sista minuten, vilket var tur eftersom Fluffy födde senare samma kväll. Hade nog blivit ännu jobbigare om vi haft en nyfiken hundvalp att hålla koll på också. Men imorgon ska jag åka hem till mina föräldrar och leka med lilla Ludde. Finns inget bättre än djur alltså. Hade varit fruktansvärt trist utan dem!

Nåja. Tänkte byta om till träningskläder och ge mig ut på en långpromenad och spåna vidare på en bokidé som jag suttit och funderat på större delen av förmiddagen. Det är en idé jag haft innan men kom på en mycket bättre vinkling samt några nya karaktärer jag vill knuffa in. Kan nog bli intressant, hoppas jag!

Annars så väntar jag med spänning på att en förläggare ska läsa färdigt mitt manus. Håller tummar och tår för att hon gillar det!

Nähä, jaha. Annars så ska jag på konsert tillsammans med mamma i morgon. Vi ska lyssna på Jerusalem som spelar i Sävsjö. Lite roligt att mamma lyssnade på dem i sin ungdom och nu lyssnar även jag på dem, haha. Tror det kan bli skoj! För er som inte vet vilka det är kan ni höra några av deras låtar här och här (ibland börjar de inte sjunga förrän ungefär halvvägs in i låten).

Nu är det bäst att jag ger mig iväg och njuter av solen! Önskar er en finfin dag :)


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Lite hemligt än så länge. Vill inte gå ut med det förrän jag vet om det blir nått. :)

      Radera