tisdag 13 maj 2014

Och äventyret fortsätter ...

Påbörjade del 3 i min fantasytrilogi idag. Jag har visserligen redan skrivit en hel del på den (som de 3 sista kapitlen exempelvis) men det var först nu jag verkligen satte mig ner och skrev första kapitlet. Känns underligt och fantastiskt på samma gång. Känner att jag har svårt att fokusera på någon annan historia medan den här fortfarande finns inom mig, så det är bara att se till och få ut den så jag kan börja skriva på någon av mina andra hundra idéer sen ;)

Händer mycket i den här boken och jag tror utan tvivel att den kommer bli längst av alla 3. Men så brukar det väl i och för sig vara, att den sista boken i en trilogi är längre än de andra. Det är ju då allt ska knytas ihop och få ett bra slut. Och jag älskar mitt slut (epilogen i synnerhet. Så väldans bra om jag får säga det själv) så det ska bli kul att jobba fram till det nu.

Något jag ska försöka tänka på lite extra den här gången, då kanske första utkastet blir klart snabbare:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar