onsdag 11 juni 2014

Serier jag börjat se om samt ge en ny chans

Såhär på sommaren har ju de flesta serier paus (åtminstone de jag följer) vilket brukar leda till att jag inte har något att titta på. Så nu har jag börjat se om ett gäng serier jag tittat på tidigare samt bestämt mig för att ge några en ny chans. Har även hittat några nya så det finns nog att titta på för mig i sommar i alla fall. Tänkte att jag kunde sammanställa dem i ett inlägg så kanske ni också hittar något att titta på! Kom gärna med förslag på fler serier. Det är aldrig fel! ;)

Sex and the City. 
Jag tittade igenom hela den här serien för ett par år sedan och nu blev jag plötsligt sugen på att göra det igen. Tycker det är en helt okej serie att fördriva lite tid framför, plus att det kan vara en bra paus från all fantasy ;)


Grimm.
Jag tittade på första säsongen av Grimm för ett bra tag sedan men tröttnade. Så nu tänkte jag att jag skulle ge serien en ny chans. Den har ändå sin charm och jag tror att den kan vara rätt bra om man bara ger den en chans så hoppas jag har rätt.


Friends.
Det här har blivit vår nya "äta-och-somna-till-serie". Skönt att bara slå på ett avsnitt när vi äter eller inte har något att göra. Eller varför inte för att somna till när man inte är riktigt trött. Jag har faktiskt aldrig sett den här serien innan (bortsett från något avsnitt här och var) men tycker den är helt ok.



Intelligence. 
Jag har inte börjat titta på den här serien än men har tänkt göra det (går ju reklam om den på tvn hela tiden). Hoppas den är bra! Men känns som den kan vara i samma stil som Continuum som jag gav en chans för ett tag sedan men inte alls fastnade för. Men hoppas som sagt att den är bra. Någon som sett den?


Funderar även på att se om Angel (för typ femte gången eller något i den stilen. It never gets old) och kanske börja titta på Supernatural (finns ju några säsonger av den liksom). Men vi får väl se hur mkt jag hinner. Ska ju gärna leva lite också liksom. ;) Funderar även på att se om Teen Wolf men vet inte riktigt där heller ...

Vad kommer ni titta på i sommar?

2 kommentarer:

  1. Grimm blir bara bättre och bättre skulle jag säga. Och Supernatural, så himla bra! Kan inte rekommenderas nog.

    SvaraRadera