söndag 22 juni 2014

Tankar kring skrivande

Fick en ny bokidé idag. Borde väl egentligen vara en bra grej men just idag kändes det inte så. Jag vet inte ens om jag borde skriva ner den. På senaste har jag inte haft särskilt stor skrivlust, inte läslust heller för den delen men den brukar ju svacka en hel del men det brukar däremot inte skrivlusten. Har börjat tvivla på mig själv ganska mycket. Skriver jag verkligen tillräckligt bra för att skriva böcker? Eller är jag kanske bara för medelmåttig (som jag brukar vara inom de flesta andra områden)? Började fundera extra mycket när min korrektör häromdagen nämnde att det tar sådan lång tid att korrigera mitt manus pga att det är så mycket fel överallt och att hon emellanåt inte ens förstår vad jag menar med det jag skriver. Så fastän manuset redan passerat två lektörer som gillade det och ett tjugotal testläsare som även de gav tummen upp känns det som om det fortfarande är ett "dåligt" manus. Usch. Kanske är det här inget för mig? Jag vet inte ... Förhoppningsvis försvinner de tankarna nu när jag jobbar varje dag i nästa vecka och inte kommer ha tid för att tänka. Man kan ju hoppas i vilket fall.

Någon annan som känner såhär ibland? Finns det någon sätt att bli av med den känslan? 

Bilden passar kanske inte in så jättebra, men ogillar inlägg utan bilder ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar