söndag 1 juni 2014

Vackert bröllop, företagande och kattungar

Igår var jag på ett superfint bröllop nere i Stengårdshult. Det var mina vänner Camilla och Niklas som gifte sig och vigseln var så fin att jag blev tårögd (trodde jag ändå aldrig att jag skulle bli). Det enda negativa var två irriterande barn i 6 års åldern som satt bakom oss i bänkarna och skrek/hoppade/kastade saker i ryggen på oss under i stort sätt hela vigseln. Och föräldrarna? Tja, de låtsades mest som att det inte alls var deras barn. Gaah, jag blir tokig på sånt. Hmpf ... Men annars var det som sagt en jättefin vigsel! Skulle åkt på festen också men mamma blev dålig så vi fick skippa den. 

Nu ska jag snart in till stan för att möta Maria. Blir en kort fika och sen ska vi - äntligen - gå på ett möte på Connect Church. Jag har pratat om att jag ska dit ända sedan de startade men det har liksom inte blivit av. Men idag så! Hoppas på att trivas där då jag och Daniel inte går till någon fast kyrka just nu. Vore skönt att hitta en församling man trivs i. 

Annars så överöser jag Caroline med frågor angående egenutgivning. Fyller i papper och annat grejs. Blev inget med det andra förlaget, men tror det kan bli bra ändå det här. Särskilt nu när jag får lite hjälp på traven, för allt det här med företagande är rena grekiskan för min del, haha ;)

Och kattungarna har börjat öppna ögonen nu. De är så söta!! En av dem har öppnat sina helt (ni ser bild på henne längre ner) och de andra är på gång. Så snart ser allihop! Nu dröjer det inte länge förrän de börjar stödja lite på benen också och gå runt lite grann. Kommer bli mysigt!

Nähä, nu borde jag ta och fixa mig så jag inte missar bussen. Men här kommer lite bilder på bröllop och kattungar: 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar