torsdag 31 juli 2014

Att ha eller inte ha ett releaseparty

Tidigare idag var jag nere på Huskvarna bibliotek och pratade med dem om att ha ett bokreleaseparty där i september. Jag har funderat på det rätt länge och velat lite fram och tillbaka om jag verkligen vill ha ett eller ej. Det finns ju en del fördelar med det men samtidigt några nackdelar som jag inte helt kan släppa.

Fördelarna är:
- Jag når lättare ut med boken eftersom biblioteket annonserar och bokintresserade hela tiden är på biblioteket.
- Förhoppningsvis får jag lite böcker sålda.
- Det hade varit väldigt kul att få fira min första bok på det viset.

Nackdelarna är:
- Det blir väldigt dyrt för mig att beställa hem böcker att sälja eftersom jag trycker via Print on Demand och måste betala ett tryckpris på ca 80 kr för varje enskild bok.
- Jag tycker det känns besvärligt med kontantbetalning, känner inte för att investera i en kortterminal just nu och jag litar inte på att folk skulle betala en faktura om man valde att betala på det viset. Det var ju lite pga det här som jag valde PoD eftersom böckerna istället säljs via nätet.
- Det känns inte som om folk kommer komma. Vore sådär lagom skoj att stå där helt själv med min champagne ^^

Så jag måste säga att nackdelarna ändå väger lite tyngre. Vad tycker ni? Är det värt att ha ett releaseparty eller ska jag kanske bara nöja mig med att sprida det via webben med hjälp av tävlingar osv? 


1 kommentar:

  1. Du kan ju alltid ha ett litet party bara för dina närmaste. :-)
    Jag skulle haft ett men det blev inte av, julstress och allt så det glömdes bort.
    Men nu tror jag att jag ska ha lite försenad release och samtidigt fira min 30årsdag.
    Men det bli bara mina närmaste vänner och familj. :-)

    Kram

    SvaraRadera