måndag 14 juli 2014

En inspirationslista som väcker känslor

Som jag nämnt här i bloggen tidigare så skapar jag alltid nya spellistor till varje manus. Ibland kan det ligga några av samma låtar på dem men jag har alltid minst ett par låtar som är nya till varje manus. Idag tänkte jag dela med mig av några låtar som inspirerar mig när jag skriver på manuset "En djävul till farsa/Jag är din pappa ändå" (inte valt vilket namn jag ska använda än riktigt).

Alla de här låtarna väcker väldigt starka känslor hos mig och har inspirerat mig till olika scener i manuset. Det är lite olika sinnesstämning i låtarna, vissa är för de tider då det var som värst och vissa är för tiden efter då man tänker att det löser sig. Allt kommer att bli bra till slut. I en del låtar är det bara vissa meningar som inspirerar mig, som i låten "Mina minnen" är det egentligen bara refrängen jag använder mig av eftersom resten inte stämmer så bra (pappa stack ju aldrig, tyvärr) och i låten "Spring för livet" tänker jag på min mammas liv istället för mitt eget. Hur det varit för henne.

Nu ska jag fortsätta redigera "Mellody Looh - Födelsemärket" som jag fick tillbaka från min korrektör igår. Här har ni listan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar