måndag 21 juli 2014

Enkät: Nämn en tv-serie som ...

En liten enkät för den som har tråkigt ... ;)

1. Nämn en tv-serie där du sett alla avsnitt minst två gånger? Kunde man inte få nämna flera? Jag som är bäst på att se om serier ;) Men väljer väl Sex and the City.



2. Nämn en serie som du aldrig skulle kunna missa ett avsnitt av? The Vampire Diaries (sorgligt men sant)

3. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att vilja titta på en tv-serie? Ian Somerhalder, och mitt TVD-beroende är ett bevis på det ... ;)


4. Nämn en skådespelare som skulle kunna få dig att INTE vilja titta på en tv-serie? Vet faktiskt inte. Ingen speciell tror jag.

5. Nämn en tv-serie som du kan citera från? Måste väl säga How I Met Your Mother. Brukar citera Barney ibland ^^


6. Nämn en tv-serie som du gillar men som ingen annan tycker om? Hmm, kanske Witches of the East End. Vet ingen annan som tittar på den, haha.

7. Nämn en tv-serie som du brukar nynna introsången till? Game of thrones. Alltid. Har den på spotify till och med.

8. Nämn en tv-serie som du tycker att alla ska titta på? Angel. För att jag älskar den serien. Så de så.


9. Nämn en tv-serie som du äger på dvd? Haha ingen, men jag vill köpa en box med alla säsonger av Angel i. Vore fint att ha i bokhyllan. Kanske GoT också och TVD eftersom det känns som serier jag lär titta igenom fler gånger.

10. Nämn en skådespelare som startade sin karriär i ett annat forum och senare överraskade dig med sitt skådespeleri i en tv-serie? Jag känner aldrig till någon bakgrund eller dylikt om skådespelarna så tyvärr har jag inget bra svar på det. Bryr mig liksom inte så mycket om sånt.

11. Nämn en tv-serie som du gärna vill börja titta på i framtiden? Finns några stycken, men en är Supernatural. Men vet inte riktigt när jag ska ha tid med det.

12. Nämn en tv-serie som du fick sluta titta på för att det var så dåligt? Continuum. Men vet inte om den är så dålig om man fortsätter titta på den. Jag orkade bara inte med den så jag la av ganska tidigt. Orkade inte ge den en riktig chans känner jag.

14. Nämn den senaste tv-serien som du tittade på? Suits tror jag. Eller så var det Living with Fran som har blivit vår nya "att-somna-till-serie".


15. Nämn din favoritgenre när det gäller tv? Fantasy/drama. Bara drama är skit. Komedi är också en favorit.

16. Nämn den första tv-serien som du blev besatt av? Smallville och Angel. Vet faktiskt inte vilken som var först.


17. Nämn en tv-serie som du önskar att du aldrig tittat på? Vet inte, har nog förträngt det om jag tittat på någon så dålig serie. Oftast lägger jag av rätt snabbt om jag inte gillar det jag ser så. 

18. Nämn den konstigaste tv-serien som du tyckt om? Åh, vet inte. Community? Den är helt okej att titta på, men den är rätt skum, haha.

19. Nämn den roligaste tv-serien som du tittat på? Men vilket svårt val. Scrubs tror jag. Skön serie!


20. Nämn den tv-serie som kan skrämma dig mest? Jag gillar inte skräck så därför tittar jag inte på något serie som är särskilt läskig. Men GoT skrämde mig en del i början, fast nu är jag rätt så van.

21. Nämn en serie som du önskar inte hade blivit nedlagd? Även här finns många, men säger nog The Carrie Diaries. Tyckte den var riktigt bra, så det var väldigt synd.


22. Nämn en serie du längtar till säsongsstarten av? Heroes reborn. Gillade Heroes och tyckte det var så tråkigt att den las ner så det ska bli kul att se den här "fortsättningen". Dock vet jag inte när den kommer. Första gången jag läste om den stod det 2014, men nu har de ändrat till 2015. Hoppas den inte skjuts fram ännu mer bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar