torsdag 10 juli 2014

Lite bilder från Kolmården!

Igår var vi på Kolmårdens djurpark. Inte varit där sen jag var liten så det var roligt att få komma dit igen, även om det var jättevarmt och de flesta djur bara låg och sov ändå ;)

Inte mycket att skriva om det hela egentligen, men fick till lite bilder i alla fall som jag tänkte dela med mig av!

"Björnen sover, björnen sover ... " 



En tiger som också sov... ;)

En sovande Dhole. 

Dholebebisar samt några vuxna. Ungarna var så otroligt söta! Hatar att jag inte kunde zooma in mer.. Behöver ett bättre objektiv ^^

Jag köpte en allt för stor glass. ^^

Vi åkte på safari. Lätt den bästa stunden på hela dagen. Så fridfullt att flyga runt över det vackra landskapet och titta på alla djur. Rekommenderas! (Extra plus att vi fick åka ensamma också och slapp åka med den skrikande barnfamiljen bakom oss)












"Simba?!" Förövrigt den enda i flocken som var vaken. Stackarn ^^


Ser lite hemskt ut, även om de bara sov.


Sen gick vi förstås på delfinshowen. Den har förändrats en del sen jag sist såg den, men delfinerna är fortfarande lika söta och duktiga. Man blir glad av att titta på dem!


En till tiger ... som sover.


En väldigt busig och vild liten unge ^^








Lodjuret. Det enda kattdjuret som inte sov denna dag, tydligen. Snöleoparderna fick vi inte knappt se (skymtade en i öppningen till inhägnaden men den ville inte riktigt komma ut), för de höll sig inne. Kanske inte så konstigt i och för sig med tanke på hur varmt det var och de egentligen ska leva där det är mycket svalare.
Och sist men inte minst, en sovande varg. "That's Jacob!" sa Daniel när vi först såg dem. 

2 kommentarer:

  1. Åh, Kolmården som är så mysigt! Har inte varit där på flera år :)

    SvaraRadera
  2. Nä det hade inte jag heller så det var roligt att komma tillbaka! :)

    SvaraRadera