fredag 4 juli 2014

Min läslista till #läsalotsommar2014

Imorgon startar #läsalotsommar2014 och även om jag inte anmält mig tänkte jag att jag kunde delta. Det är Jenny som håller i det hela och temat är "böcker man skäms för att man inte läst än". Och man kan ju säga att det fanns en del att välja mellan ;) Först tänkte jag valt några böcker som nästan alla andra läst utom jag men sen fick jag syn på mina pocket-hyllor där det näst intill bara står olästa böcker eftersom jag ogillar att läsa pocket (gillar inte den lilla texten). Men nu ska jag bannemig läsa några pocketböcker i alla fall! Så de tre böcker jag valt ut till läsalot:en är tre pocketböcker som stått i min bokhylla alldeles för länge.

Försökte göra en video först men det sket sig eftersom jag inte lyckades spela in på min dator, på Daniels dator blev det inget ljud och på surfplattan såg det bara konstigt ut, haha. Så det får bli en lista med bild istället! ;)

De jag valt är:

Vi har ju hemligheter i den här familjen - Therése Eriksson. 
En självbiografi som jag velat läsa under en lång tid men som av någon anledning bara blivit stående. Så den ska helt klart bli läst nu. Eftersom jag själv jobbar på en roman som är inspirerad av min egen uppväxt (inte tänkt att det ska bli en ren självbiografi men vissa händelser i manuset har inträffat i verkligheten) så tycker jag det ska bli intressant att läsa en liknande roman.

Se, men inte röra - Samantha Hunter. 
En harlequinroman som jag beställde hem lite på impuls för ett tag sedan. Skulle beställa lite annat från harlequin och så var den här på rea. Vill mest ta tag i att läsa den nu eftersom jag faktiskt inte läst någon riktig harlequinroman än (en såndär som alla pratar om i romantiska filmer typ). Så nu tänkte jag se till att läsa den här!

Rör mig inte - Tahereh Mafi.
En annan pocket som stått i bokhyllan sen bokmässan förra året. Är en sån bok som jag sett att alla andra läst men själv inte hunnit läsa, så även den vore fin att hinna med. Har höga förväntningar på den!

Vad kommer ni läsa? :)


4 kommentarer:

  1. En lagom hög verkar du ha hittat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns så. Lite blandade genrer och inte allt för maffiga. Borde hinnas med!

      Radera
  2. Verkar vara mycket bättre val än jag har gjort;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, har tagit mig igenom första nu i alla fall! Men känner mig inte alls så taggad som man borde vara :( Men det går bättre när det regnar och man inte vill vara ute ;)

      Radera