måndag 4 augusti 2014

Ny vecka, nya möjligheter

Var sådär lagom pigg klockan 7 efter en veckas semester. Men men, jag har faktiskt saknat jobbet så det var väl alldeles lagom med en vecka ^^ Så vad har jag gjort på min lilla semester då? Tja, jag har jobbat - fast på boken. Nu är det inte så mycket kvar! Planerat lite kring mitt releaseparty och upptäckt att det kommer rätt många bra böcker under september månad. Plus att det är bokmässa då. Blir nog en bra månad det där! Sen var jag och mamma i Svenstorp som jag nämnde häromdagen och igår var vi på IKEA och köpte ett vitrinskåp som mamma sedan hjälpte mig sätta upp. Äntligen fick jag plats för finservisen vi fick i bröllopspresent. Inte så kul att ha den stående i lådor ^^ 

Så ja, det var en fin vecka ändå. Nu ska jag hälla i mig lite kaffe och sedan skynda på lite så jag kan åka med Daniel ner till jobbet ;) Ha det fint!


2 kommentarer:

  1. Vad kul att ha hittat till din blogg! Och spännande att du ska ge ut på eget förlag. Har du alltid velat ge ut själv eller blev det ett alternativ först efter att du testat de traditionella förlagen (undrar eftersom jag nyligen skickat mitt manus till förlag och redan försöker sätta upp B och C-planer där egenutgivning definitivt är ett alternativ). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Ska jag vara ärlig har jag aldrig velat ge ut själv. Tanken på att driva eget företag har alltid bara känts fruktansvärt jobbig och det gör den fortfarande till viss del men jag har fått en del hjälp från olika håll så jag tror det ska gå bra! :) Men ja, det blev ett alternativ först när jag upptäckte att det var extremt svårt att bli utgiven av något av de förlag som redan finns. Så jag tittade runt på olika valmöjligheter såsom att ge ut via Vulkan där man betalar dem för att ge ut ens bok under deras namn men slipper starta eget. Men till slut blev det att jag startade ett förlag ändå. Sen får vi väl se om jag alltid kommer ge ut på det eller om jag kanske får napp av ett förlag i framtiden :) Tar och kikar in lite på din blogg också. Alltid roligt att hitta nya författare! :D

      Radera