tisdag 30 september 2014

Är nördinlägg intressanta?

För cirka ett år sedan skapade jag en hemlig blogg som gick under namnet Mellody Looh. Där gjorde jag en massa inlägg om bland annat hur mitt omslag kom till (det var dock från det förra, men det kanske kan vara roligt ändå?), skådespelare som jag tyckte passade som olika karaktärer och andra nördiga saker. Jag tyckte det här var en kul grej men min fundering är: skulle ni tycka det? Jag har skapat en ny kategori längst upp som heter Mellody Looh där jag i så fall tänkte samla sådana inlägg.

Så ja, skulle ni vilja ha lite sådana inlägg? 

Funderar även på att lägga upp en smakbit från boken där jag läser högt. Dock läser jag ju inte så vackert så jag vet inte om det är något att ha ... haha!


6 kommentarer:

  1. tycker det låter jättebraa!! :D

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har läst din blogg ett tag nu och följt i alla fall en del av resan till en färdig bok. Men jag har inte kommenterat något här (fören nu då ;) ). Jag skickade ett mail till dig för ett litet tag sedan om hjälp att sprida dina reklamblad, dock. :)

    Iallafall, till poängen, då jag själv skriver och tyckte det var roligt att hitta en blogg om bl.a. skrivandet och resan till en tryckt bok (det som såklart är drömmen) så skulle jag tycka det vore jätteroligt att läsa om hur Mellody Looh blev till. Och att höra dig läsa en bit också :).

    Och Grattis till boken och att den verkar ha sålt ganska bra redan (lyckades själv få med mig ett ex från bokmässan som jag är väldigt ivrig att börja med).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att höra från dig. Hoppas reklambladen kom fram? :)

      När du skriver att du vill veta hur Mellody Looh blev till, tänker du då hur historien formades eller kanske mer vägen till tryckt bok med lektörer, formgivning osv? Har troligen skrivit lite sånt i olika inlägg innan men kan ju samla det i ett enda (eller kanske några) inlägg också :D

      Tack så jättemycket! Har sålt på bättre än förväntat. Misstänker att det kommer börja dala lite snart (när alla vänner & bekanta köpt den) men förhoppningsvis fortsätter den spridas :) Hör gärna av dig sen när du läst så jag får veta vad du tycker!

      Radera
  3. Jodå, det kom fram som de skulle och jag har både delat ut några och satt upp några på anslagstavlor, så förhoppningsvis har några fler sett dem och blivit intresserade :)

    Det är nog lite av varje som du vill dela med dig av. Både hur själva processen till en tryckt bok fungerar och vad som inspirerade dig eller svårigheter du kan ha stött på, både i skrivandet och i bokprocessen. Om kakraktärer och hur de brukar utveckasn för dig.

    Ja lite vad som helt enklet :) Är du villig att dela med dig av det så är jag säker villig att läsa det ;-)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tar jag och förbereder lite inlägg om det. Tänkte skriva en lista på olika inlägg jag kan göra så kan jag bara utgå från den när jag inte har något annat att skriva, haha ;) Blev ju nyfiken nu, vad skriver du själv? Alltid lika kul när man hittar andra som skriver tycker jag :)

      Radera