tisdag 23 september 2014

Blir så trött på folk

Varför är vissa människor sådana idioter? I lördags blev vi nästan påkörda när vi var på väg till A6. Jag vet inte om felet var min mammas som körde eller gubbens i den andra bilen eftersom jag inte kan trafikregler men i vilket fall så pratade jag med min mamma idag och fick veta att hon fått hem ett fruktansvärt hatbrev från den här mannen. Självklart hade han inte mage att underteckna med sitt namn men en massa hemska ord och anklagelser kunde han häva ur sig minsann.

Alltså jag är bara så less på att folk verkar sträva efter att förstöra andras liv. Att göra så andra människor blir ledsna och mår dåligt. Vad sjutton finns det för mening i det? Och sen att inte ens våga stå upp för det man skrivit är ju ännu värre tycker jag. Att man inte vågar skriva sitt eget namn.

Fick mig att tänka på en lapp jag fick från en granne en gång som handlade om tvättstugan där jag hade missat att det fanns två filter i torktummlaren (hade aldrig använt en torktumlare förut) och då hade någon i huset lämnat ett långt, väldigt elakt brev i vår brevlåda där jag kallades idiot, ouppfostrad, okunnig osv osv. Men självklart var detta inte undertecknat med ett namn. Även om jag troligen listat ut vem personen i fråga är (eftersom hen verkar hata mig av någon anledning) så tycker jag det är superlöjligt att klanka ner så på någon i ett anonymt brev. Jag menar det hade räckt med en trevlig lapp "Hejsan tjejen, tänk på att det finns två filter i torktumlaren nästa gång du använder dem. Vore bra om båda gjordes rent! Ha det fint! /Stina på femte våningen (eller vad de nu heter)" Och så typ en smilie i slutet. Hur svårt ska det vara liksom? Suck..

Känner att jag behöver slå på något. Kanske skulle börja med kampsport igen? Vore nog rätt bra ;)

Annars vill jag helst bara sticka härifrån och flytta till Lavida. Kan jag inte bara få göra det? Eller till Lot och Iot för den delen. Där skulle jag nog passa in lite bättre ... Orkar inte med den här planeten längre ^^

Nä nu ska jag äta, så kanske jag blir på lite bättre humör. Hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. Är verkligen ledsen när folk ska vara otrevliga!! Går ju faktiskt be snällt först o om det inte hjälper kan man ju ta i lite, men man behöver fortfarande inte vara otrevlig.. Bara tråkigt att folk ska ha så lätt till att bli arga och irriterade och så svårt till att vara trevliga och förstående ):

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis, det är bara så sjukt onödigt :( Det gör ju ingen nytta!

      Radera