söndag 28 september 2014

Bokbloggsjerka 26-29 sept

Var väldigt länge sedan jag var med i jerkan nu. Kände att det var dags igen ;)

Helgens fråga är: Vilken är den längsta bokserien du har läst och upplever du att skrivandet förändrades (antingen till det bättre eller sämre) längs vägen? (Du som inte läser bokserier kan i stället svara på om du har märkt att någon av de författare du har följt längst har ändrat sitt skrivsätt och om du tycker att förändringen är positiv eller negativ)

Jag är rätt dålig på att läsa klart serier. Oftast tröttnar jag efter tvåan (om jag ens kommer så långt) men en serie som jag faktiskt kom rätt långt på är House of Night. De första böckerna minns jag att jag tyckte väldigt mycket om men framåt sjätte boken började det vara fruktansvärt segt. Det var bara upprepning på upprepning och det hände ingenting som inte hade hänt förut. Karaktärerna började bli tråkiga och man visste vad de skulle säga och hur de skulle agera i stort sett hela tiden. Har för mig att jag slutade efter den nionde delen men vad jag förstår så ska det bli tolv allt som allt. Vad jag har hört från andra bloggare så verkar den inte bli bättre igen vilket är rätt synd för den var som sagt riktigt bra i början.

Så ja, det får bli mitt svar helt enkelt. :)

Några av böckerna i serien.

5 kommentarer:

  1. Jag tror jag har provat den första på svenska men gav upp efter några sidor. Minns inte varför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att den första var en av de bästa i serien. Men efter femte-sjätte boken någon gång började det dala som sagt. Synd, för jag tyckte serien var bra,
      .

      Radera
  2. Jag har inte läst de böckerna, men har lätt att fastna för serier och fortsätta läsa. Jag gillar att karaktärerna finns kvar och kan få flera böcker på sig att utvecklas och förändras!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anledningen till att jag aldrig läser serier brukar vara att jag inte är tillräckligt intresserad efter att ha läst första boken i serien och då hellre väljer att läsa andra än att gå på tvåan. Men det händer nog någon gång hoppas jag :)

      Radera
  3. Ingen serie jag känner till men synd när de fastnar i spår och inte utvecklas.

    SvaraRadera