söndag 28 september 2014

En smakebit på söndag


Ja, de här inläggen har jag också varit dålig med på sistone så här kommer ett! En smakebit på söndag är något som den norska bloggaren Flukten fra virkeligheten kommit på. Man ska helt enkelt dela med sig av ett litet smakprov ur boken man läser just nu. Jag är fortfarande inte helt klar med "Döda flickors dans" så därför blir dagens smakprov ur den:

"Det var mörkt, det var Morganville och hon var sexton år. Inte världens bästa idé att ge sig ut igen, men Claire tog på sig sina mörkaste jeans, en svart tröja och ett stort, iögonfallande kort som Eve hade gett henne. Tanken på träpålar gjorde henne lätt illamående. Och ännu mer illamående när hon föreställde sig att verkligen stöta en i hjärtat på någon."

Vad läser ni just nu?

4 kommentarer:

  1. Den här har jag faktiskt inte hört talas om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Gillar den här serien, även om jag stör mig på en del ologiskheter...

    SvaraRadera
  3. Den här kände jag inte till, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  4. Den hørtes fin ut :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvaraRadera