onsdag 10 september 2014

Känner mig tom men ändå inte

Boken är skickad till tryck. I måndags beställde jag de 15 exemplar som ska säljas på releasefesten samt exemplaren som ska skickas till bokrondellen och BTJ. Igår betalade jag allt och idag känns det hela rätt märkligt, haha. Tänk att nästa helg så släpps boken. Den där saken som jag varit så upptagen med i tre års tid. Äntligen!! Men samtidigt är det ju lite separationsångest, även om jag inte lämnar karaktärerna utan fortsätter på del två. Men misstänker att det går över ganska snart!

Gjorde en sista ändring innan jag sände den till tryck. Minskade sidmarginalerna lite grann och minskade även teckensnittet vilket gjorde att boken blev ca 50 sidor tunnare. Inte helt fel eftersom även tryckkostnaden och frakten sjönk per bok!

Igår gjorde jag även en intervju med smålandstidningen som kommer att publiceras någon gång i nästa vecka. För ett tag sedan gjorde även Jmini en liten intervju med mig, ni som har missat den kan läsa den här. Känns lite underligt att vara den som blir intervjuad istället för den som intervjuar, haha. Plötsligt börjar jag sakna journalistiken igen.

Så ja, vilka är taggade på att beställa hem boken sen då? Kommer ha ett releasepris på förlagets hemsida under releasehelgen så passa gärna på då när den är lite billigare!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar