onsdag 3 september 2014

Pixlig bok, redigering och flyers åt folket!

Nu är vi inne i september. Äntligen. Tyvärr har jag stött på ett litet missöde som jag hoppas är utrett snart. Fick hem provboken igår och det första jag såg när jag tog ut den ur förpackningen var att den var mer grå än svart. Sedan kikade jag närmare på texten och upptäckte att den var pixlig/suddig, som om man dragit ut på en allt för liten bild. Jämförde med den första provboken och såg stor skillnad. Så har kontaktat tryckeriet, skannat in bilder på böckerna bredvid varandra så man kan se skillnaden och hoppas på att få det löst snart. Vet inte om det är min fil det är fel på eller om något gått fel när den tryckts men något är det.. Det är ingen jättegrej kanske (enligt pappa var det knappt någon skillnad) men jag ser det så fort jag tittar på boken och stör mig på det och jag vet att det kommer finnas andra som kommer att lägga märke till det också. Så hoppas som sagt att det löser sig snabbt, för snart måste jag beställa exemplaren som ska vara till releasefesten den 20. 

Jag har även satt igång med redigeringen av del två lite smått. I söndags fick jag testläsarnas kommentarer och har nu samlat ihop dem till en liten "to-do-list". Det är en del men jag måste säga att det ändå är skönt att komma igång med redigeringen igen. Älskar att få vara tillbaka i Lavida och dessutom få känna lite att jag lämnar Födelsemärket bakom mig och ger mig av på nya äventyr! 

Jag fick även hem ett paket med flyers/reklamblad igår: hela 500 stycken. Eftersom jag vill att hela Sverige ska få nys om boken har jag idag suttit och lagt i 5-10 st i kuvert och skickat till lite släktingar och vänner som gått med på att dela ut ett gäng. Har fortfarande många kvar så om någon av er läsare känner er sugna på att få hem några stycken (helt gratis förstås) och sprida i er stad får ni gärna maila mig på gpkjeilen@gmail.com med er adress samt hur många ni skulle vilja ha så skickar jag iväg dem till er! :)  

Ser glad ut fastän boken inte helt såg ut som jag tänkt. Det är ju ändå min bok så det känns magiskt i alla fall!

Världens sötaste hund som egentligen inte har något med det här inlägget att göra, men får vara med ändå. Lilla Luddiludd!!

Såhär ser reklambladen ut. Alltså inga jättestora grejer utan behändiga och bra. Bara att stoppa i väskan så fort man ska iväg någonstans! ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, så roligt att det närmar sig utgivning! Jag ser så mycket fram emot att äntligen få läsa boken :) Förresten har jag taggat dig på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så roligt att det närmar sig utgivning! Jag ser så mycket fram emot att äntligen få läsa boken :) Förresten, jag har taggat dig på min blogg :)

    SvaraRadera