måndag 13 oktober 2014

Bokbloggsjerka 10-13

Lite i sista minuten men nu tänkte jag ta och svara på helgens jerka. Veckans fråga är: Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?

Den första som dök upp i huvudet är Damon Salvatore från The Vampire Diaries (tv-serien, vet ej hurdan han är i böckerna), eller egentligen alla bad guys jag någonsin läst om eller sett i serier/filmer. Det är något med de där skurkarna. De känns alltid så komplexa, det finns alltid så mycket under ytan. Nu i senaste säsongen måste jag dock säga att Damon har blivit rätt tråkig men i början kändes han åtminstone rätt komplex. Tänker också på Sylar från tv-serien Heroes som jag också ansåg var rätt komplex till en början. Kan säkert lista hur många som helst om jag bara sitter här tillräckligt länge (det har jag dock inte tid med idag) men kort sagt tycker jag att de flesta bad guys i filmer/böcker/serier är rätt komplexa. Det är vad som gör dem intressanta.

Kan hända att det bara är jag som tänker så, men men ;)

Nu ska jag redigera tvåan i min serie. Känns nästan som den mest komplexa karaktär jag har är min huvudperson... Fast egentligen är nog hela gänget rätt komplexa på sitt sätt ;)
Ha en fortsatt fin måndag!


2 kommentarer:

  1. Så är det nog. De flesta "bad guys" är komplexa medans "hjälten" kan vara ganska slätstruken.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att Damon blivit mer tam denna serie. Men det kanske ändrar sig efter hand. Enzo är den som känns mest komplex just nu tycker jag.

    SvaraRadera