fredag 3 oktober 2014

Bokbloggsjerka 3 - 6 oktober

Dags för jerka igen. Värst vad veckorna går fort ^^ Helgens fråga är:

Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga? 

Jag brukar försöka planera lite i vilken ordning jag ska läsa böcker, men inte när jag ska läsa dem. Dock har jag väldigt svårt att hålla mig den ordningen och brukar så gott som alltid putta in något recensionsex eller någon ny bok jag köpt som verkade bättre istället för att läsa den jag hade planerat att läsa.

Hur gör ni?


23 kommentarer:

  1. Jag planerar rec.exen, resten får bli som det blir, dvs efter vad jag har lust att läsa just då.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att planera, så slipper jag slösa tid på att välja en ny bok när en är utläst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig tar det ungefär en sekund att välja en ny bok, så därför känner jag inte att jag sparar så mycket tid på att planera, haha. Men lyckas man hålla sig till sin planering så är det ju väldigt smidigt egentligen :)

      Radera
  3. För mig blir det att prioritera rec.-ex och sedan blir det det jag är sugen på för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, är nog bäst så tror jag :)

      Radera
  4. Ja planerar i viss mån när det gäller utmaningar som Tre på Tre, och så har jag nog nån sorts mental plan men den bryter jag ständigt mot och läser det jag känner för. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja det blir lätt så. Spelar ingen roll hur mycket man planerar, man bryter nog mot det ändå ;)

      Radera
  5. Jag planerar recensionsexemplar mest, resten får bli som det blir :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis, det är ju recensionsexen som är viktiga att planera :)

      Radera
  6. Min enda planering är utmaningar och biblioteksböcker, sen blir det vad jag känner för :)

    SvaraRadera
  7. Jag har lagt fram alla böcker jag inte läst under mitt nattduksbord. Så när jag läst ut en bok så får jag välja en av de böckerna (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är smart! :) Dock läser jag sällan på kvällarna utan det är snarare på dagarna då jag är ensam som jag läser så för min del skulle det nog inte hjälpa. Skulle säkert glömma att de låg där, haha ;)

      Radera
  8. Jag har aldrig kunnat planera, men nu när jag ska börja recensera böcker har jag varit tvungen att försöka få i ordning en lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, recensionexen är ju viktiga att få lästa. Men de jag köpt själv har jag svårt att planera!

      Radera
  9. Visst är det konstigt att det skall vara så svårt att hålla sig till turordningen man bestämt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha visst är det, väldigt märkligt :)

      Radera
  10. Det blir lite blandning, vissa böcker varje månad är planerade till olika utmaningar och liknande, men sedan försöker jag få in lite lustläsning också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis, det är lika bra att variera lite. :)

      Radera
  11. Rec-ex planeras in men resten baseras helt på dagsform, känslor och humör!

    SvaraRadera
  12. Jag håller mig till min hög :).

    SvaraRadera
  13. Jag är relativt välplanerad i mitt läsande och helt lössläppt i mitt bokköpande, vilket innebär att jag har nästan 200 olästa böcker här hemma... Jag behöver planering...

    SvaraRadera