söndag 5 oktober 2014

En smakebit på söndag


Då var det söndag igen och dags för ett nytt smakprov! "En smakebit på söndag" är något som den norska bloggaren Flukten fra virkeligheten kommit på. Man ska helt enkelt dela med sig av ett litet smakprov ur boken man läser just nu. Jag har nyligen påbörjat boken Purgatorium av Mikaela Knutsäter så det blir ett smakprov från den idag:

Han lutade sig sakta bakåt igen för att se på mig, som för att avnjuta sitt offers fasa. Hans läppar var krökta i ett hånfullt, roat leende. 
"Du är så söt när du är rädd. Nästan vacker. Så skör, så enkel att krossa. Att se dig fasa för ditt liv för mig ... exhalterad."
Jag darrade av obehag och vände bort blicken från honom. Hans fingrar lämnade väggen och grep istället smärtsamt tag om mina kinder och vred tillbaka mitt ansikte mot sig. Ett par kalla läppar trycktes mot mina. Ofrivilligt rös jag av lust och kunde inte stoppa mig själv från att besvara kyssen. Hans mun var som ett gift som smög sig in i mina ådror och fick mig att agera mot min vilja. Greppet om min axel lossnade och fingrarna letade sig istället genom mitt hår och upp bakom huvudet. Den lätta beröringen fick min värld att börja snurra ...

Ja, ett lite längre smakprov idag.. Och ett rätt mysigt sådant måste jag väl ändå säga ;)
Vad läser ni nu i höstmörkret? 



9 kommentarer:

  1. Spännande! Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  2. Just det där stycket säger man att detta inte är en bok för mig :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Just den där attityden och beskrivningen, som att våld skulle vara upphetsande gillar jag faktiskt inte!

    SvaraRadera
  4. Fast kalla läppar, nej jag vill nog ha varma. Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  5. Låter spännande och tack för smakbiten! Hoppas du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Jeg kjenner at smakebiten både fenger og irriterer meg, jeg liker ikke at jenter eller kvinner i bøker lar seg forføre av menn som i utgangspunktet har truet eller på annen måte oppført seg forferdelig mot dem :) Tusen takk for smakebiten, og ha en fortsatt god søndag! Liker forresten veldig godt høsttemaet du har på bloggen her nå, med de vakre bladene :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det i böcker av någon anledning, men hade inte gillat det irl ;) Roligt att du gillar min design. Är rätt nöjd :) Hoppas du haft en fin söndag!

      Radera
    2. Tusen takk, det har jeg :)

      Radera
  7. Lite kusligt tycker jag. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera