torsdag 30 oktober 2014

Photoshoot omslag del 1

Jag har ju fotat omslag till Mellody Looh - Födelsemärket vid flera tillfällen. Tänkte att det kunde vara kul att visa upp lite fler bilder från dem! Och jag tänkte börja med den jag gjorde på gymnasiet. Egentligen är inte det här riktigt den första eftersom jag först tänkte att jag bara skulle ha en bild på en hals och sedan måla dit en tiger, men eftersom jag inte alls kan måla gick det helt åt skogen och då valde jag istället att fota dessa bilder. Vi befann oss på Vätterstranden här i Jönköping och det var Amanda som stod modell även då. Det blev en hel del olika bilder och många av dem kan jag fortfarande tycka var riktigt fina, även om de inte fick hamna på omslaget. 

Tanken när jag tog dessa bilder var att jag på något sätt skulle få med tigern också på bilderna genom att klippa in en tiger på olika vis (framför henne eller som en spegelbild i vattnet), vilket senare också visade sig vara lite klurigt eftersom jag då hade behövt få tag i en bild på en tiger i just rätt vinkel eller anlita någon superduktig illustratör som kunde måla en tiger som såg verklig ut. Så det sket sig dig också ;) haha

Här kommer ett urval: 






Ja här ser ni mina halvdåliga photoshop-skills när jag försökte skapa klor, haha. Nästan lite pinsamt ;) Men idéen jag hade var ändå rätt bra! 







Och första fram och baksidan såg alltså ut såhär. Lite kul att titta tillbaka och läsa gamla bakside-texter också. Kan inte förstå vad det var som fick mig att vilja skriva den på engelska först. Trodde jag verkligen att min engelska var så bra? haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar