måndag 20 oktober 2014

SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGER AWARD

Såg precis en kommentar att Pia nominerat mig till Sisterhood of the world blogger award. Tack söta du! <3



Vad man gör när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor

Såå, här är då frågorna jag fick från Pia plus svar:

1. Vilken var den senaste boken du köpte?
Skräckresan med Titanic av Kim M Kimselius!

2. Hur lång är den längsta boken du har läst?

Jag har (som några av er säkert redan vet) lite fobi för långa böcker.. Men tror den längsta jag orkat ta mig igenom låg på lite drygt 600 sidor.

3. Vad ska du göra ikväll?

Inte mycket kvar av kvällen nu så jag ska sova efter jag skrivit det här ;)

4. Favoritgenre?

Fantasy. Men gillar romantik också.

5. Ska du delta i NaNoWriMo i år?

Jajamensan!! :D

6. En bok du önskar dig i julklapp!

Oj.. Jag vet faktiskt inte om jag önskar mig någon bok för jag har så många att läsa böcker i hyllan nu x) Men ... Jag skulle gärna vilja ha Stjärnmärkt av Jessica Spotswood. Gillade ettan så mycket!

7. Beskriv din favoritbok med tre ord.
Genomtänkt, spännande och medryckande (har flera favoriter, men valde Divergent ;))

8. Vilken bok vill du allra helst se som film/tv-serie adaption?

Halvblodstrilogin. Fast av ett amerikanskt filmbolag då förstås. Svenska filmbolag är inge bra på att göra annat än äckliga thrillers/kriminalare känns det som.. x)

9. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?

Jag läser - fortfarande ja - Kedjor känns bara när du rör dig av Eva Holmquist. Jag vet faktiskt inte vad jag känner riktigt. Men det går lite trögt, vilket inte riktigt är ett gott tecken.. Får se vad jag tycker när jag läst klart!

10. Berätta om något du ser fram emot just nu!

Sci-fi world i Stockholm den 29-30 november. It's going to be awesome!! 
Och sen såklart vår flytt den 1 november. Ska bli nice med ny lägenhet! :)

Jahaja, då var det svåraste kvar: nominera 10 andra bloggare! Here we go: 

Emma
Cecilia
Gisela
Caroline
Astrid
Eva
Sofie
Melanie
Emma
Line

Och era 10 frågor:

1. Vad är det som får er att fastna för en bok?
2. Senaste bokrelaterade inköpet ni gjorde?
3. Kommer ni att delta i NaNoWriMo i år och i så fall vad kommer ni skriva om?
4. Vilken bok i er bokhylla har finast omslag?
5. En barndomsbok ni alltid kommer minnas.
6. Föredrar ni serier eller ensamstående böcker?
7. Er favoritförfattare.
8. Inbunden, pocket eller ebok? (eller kanske till och med ljudbok?)
9. Vart föredrar ni att läsa?
10. Vilken genre har du aldrig läst något inom men är nyfiken på?

Såå! Svara på!! :D

3 kommentarer:

  1. Gulle dig! Ska svara senare ikväll :)

    SvaraRadera
  2. Takk for awarden :) skal svare i løpet av helgen :D

    SvaraRadera