måndag 3 november 2014

Flytt, karaktärssnack och genrer

Godmorgon mina vänner. Väcktes tidigt idag av min kära lilla katt som skulle komma in i rummet och skrika helt utan anledning (fast stackars daniel väckte hon en timme tidigare så jag hade väl tur, haha). Vi har äntligen fått ner alla våra saker till den nya lägenheten och igår storstädade vi den gamla. Det tog en evighet.. Vill aldrig någonsin flytta igen. Och om vi gör det ska vi banne mig samla ihop pengar till både bärhjälp och städfirma. Och gärna någon som plockar upp allt ur kartongerna också. Det vore inte heller fel, haha. Men men, lite senare idag ska jag upp och träffa hyresvärden för besiktning av vår gamla lägenhet. Hoppas verkligen att den blir godkänd nu. Men det borde den bli..

Nog om det! Tänkte att när jag ändå var uppe tidigt kunde jag ju skriva lite, så jag hoppade in i Nataljas lilla värld igen. Jag gillar henne, hon är en ganska perfekt blandning mellan Mellody och Rose vilket kanske inte är så lustigt egentligen. Tror nog de flesta av mina karaktärer kommer likna varandra lite grann, åtminstone huvudpersonerna. De är ju mina barn allihop så de kan ju inte fall alldeles för långt från trädet.. ;) Nåja, just nu sitter hon på en bar och jag har väldiga problem med att komma på vad hon ska beställa. Inte för att det är så viktigt i nuläget men jag vill gärna få in det men eftersom jag själv i stort sätt aldrig dricker så är det rätt svårt att komma fram till vad saker och ting heter. Men men, det går ju faktiskt att gå tillbaka och ändra senare. Nu är fokuset trots allt att skriva så mycket som möjligt. Jag ligger än så länge på 6000 ord men hoppas på att nå 10 000 idag. Vore så extremt skönt, för sen jobbar jag imorgon och då lär jag inte orka skriva något på kvällen misstänker jag.

Har också funderat en del på vilken genre den här berättelsen egentligen passar inom. Jag har tidigare sagt att det är en spänningsroman med fantasyinslag och det stämmer väl ändå ganska bra. Men samtidigt utspelas den i en dystopisk framtid och emellanåt kan jag tycka att den lutar åt skräck. Men tror ändå att äventyrsroman är det som stämmer bäst. Egentligen är ju inte genrer särskilt viktigt. Det blir vad det blir helt enkelt, men det är ändå lite kul att sitta och fundera på vart den skulle kunna placeras.

Nähä, skriva var det ja... Undrar hur många ord jag fick ihop på det här inlägget, kan man få räkna med det eller? haha.. Ha det fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar